Se leaga datele...

Service Roti

Operatiuni Service roti:

  • demontat/montat
  • dejantat/jantat
  • echilibrat
  • presurizare cu azot
  • etansare anvelopa pe janta
  • pana cu camera
  • pana tubless
  • vulcanizare anvelopa la cald
  • clutare anvelopa
  • indreptat janta aliaj, tabla
  • petec la cald pentru camera
  • petec anvelopa radial nr.1, nr.2,nr.3
  • ciuperca 6,9
  • valva camera
  • valva tubless
  • valva metalica
  • ventil+capacel valva
  • plumb turisme standard
  • plumb turisme adeziv
  • sudura jante aliaj

Dotari Service roti:

  • Autoturisme: Masina monatat/demontat anvelope; Masina de echilibrat roti; Elevator vulcanizare; Elevator cu 2 coloane; Cricuri pneumatice; Generator azot; Manometru fix; Manometre mobile
  • Camioane: Cricuri pneumo hidraulice; Cric pneumatic; Biax de cuplu; Pistol pneumatic pentru piulite si suruburi; Manometru

Roadman Auto va ofera consultanta in vederea alegerii anvelopelor potrivite autoturismului dvs. in functie de anotimp, modul de exploatare, stil de conducere, performantele dinamice ale autoturismului.

A. Montat anvelope:
Anvelopele cu banda de rulare directionala sunt concepute sa functioneze si sa aiba performante maxime, prin montarea intr-o anumita directie data. De obicei pe flancuri se gasesc sageti indicatoare de sens. 
Daca sunt montate invers anvelopele nu vor mai avea aceleasi performante, iar riscul de uzare prematura si neuniforma creste dramatic.

Anvelope cu banda de rulare unidirectionala sunt concepute sa functioneze si sa aiba performante maxime prim montarea pe o anumitra parte. Pe flancurile anvelopei se gasesc indicatori de pozitie.(inside sidewall sau outside sidewall). 
Daca sunt montate invers, anvelopele nu vor mai avea aceleasi performante, iar riscul de uzare prematura si neuniforma creste dramatic.

Anvelope Run Flat – le gasim pe piata sub diferite nume in functie de producator.
Exemple: Bridgestone RFT (Run Flat Tire), Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology), Firestone RFT (Run Flat Tire), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology), Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Pirelli RFT (Run Flat Technology) si Yokohama Run Flat.
Anvelopele Run Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 50 km cu o viteza mxima de 90km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia. 
Autoturismele fara roata de rezerva sunt dotate uzual cu anvelope Run Flat.

Anvelope PAX SYSTEM – conceptie Michelin – Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 200 km cu o viteza maxima de 80km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia.

B. Echilibrat Roti
Uniformizare masei pe intreaga suprafata a benzii de rulare, in raport cu axa de rotatie, unde centrul de masa al rotii in momentul echilibrarii corespunde cu centrul de masa al rotii montate pe masina. Din acest motiv foarte importanta este prinderea rotii pe masina de echilibrat. 
O roata echilibrata face diferenta intre un condus placut sau unul dezastruos. Unii dintre noi sunt mai sensibili in a detecta o roata neechilibrata, dar pana la urma nimeni nu se simte confortabil cand volanul vibreaza. O roata neechilibrata scurteaza viata sistemului de rulare, directie si al suspensiei.
Daca simtiti vibratii in volan care incep de regula de la 80-90 km/h si cresc in amplitudine, si / sau frecventa odata cu cresterea vitezei, atunci trebuie sa verificati echilibratul rotilor.

Optimizarea ansamblului anvelopa-janta 
Daca ati echilibrat rotile, iar la viteze mari inca mai sesizati mici vibratii ale volanului, atunci problema poate fi rezolvata prin optimizarea ansamblului anvelopa-janta. Aceasta inseamna ca suprafata cea mai grea a anvelopei va fi pusa cu un defazaj de 180 grade fata de cea mai grea suprafata a jantei. 

Reparat anvelope
Repararea anvelopelor se face conform tehnologiei de reparat anvelope elaborata de Rema Tip-Top, cu scule si produse Rema Tip-Top.

Umflarea rotilor cu azot 
Introdusa in anii 70 in sporturile cu motor, umflarea rotilor cu azot are marele avantaj al inexistentei variatiilor de presiune in functie de temperatura. Astfel, daca in momentul in care dvs faceti presiunea in roti afara sunt 20C si anvelopa are 25C si rulati cu 130 km/h, dupa mai putin de 30km, intre brakerele anvelopei sunt 80-90 C, ceea ce duce la marirea presiunii in anvelopa si 
micsorarea petei de aderenta. Acesta inseamna ca stabilitatea si manevrabilitate autoturismului scad, iar distanta de franare creste.

Indreptarea jantelor 
Se face prin deformare plastica la rece. Uneori, la jantele din aluminiu este necesara o incalzire, nu mai mult de 140C (dupa aceasta temperatura in momentul racirii apar tensiuni remanente in material). 
La fel ca in cazul echilibrarii, centrul de masa al rotii in momentul indreptarii corespunde cu centrul de masa al rotii montate pe masina. Din acest motiv, foarte importanta este prinderea rotii pe masina de indreptat

Reglat unghiurile suspensiei sau Geometrie roti 
Este o operatie prin care diferite unghiuri ale suspensiei sunt reglate in conformitate cu valorile prescrise de fabricant. Este o operatie complicata in primul rand din prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza (de ordinul secundelor si / sau zecimilor de milimetru). O reglare incorecta sau o dereglare a unuia sau mai multora unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisa a automobilului, tocirea rapida a anvelopelor, incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.

Cele mai importante unghiuri ale suspensiei sunt:
unghi de cadere al rotii - unghiul ascutit dintre planul median al rotii si o perpendiculara pe planul caii de rulare. Acesta este pozitiv când partea superioara a rotii este inclinata spre exterior;

plan median longitudinal al autovehiculului – planul fix al autovehiculului, perpendicular pe calea de rulare, care trece prin mijlocul puntii din fata si sau din spate;


unghi de convergenta roata – unghiul format intre planul median longitudinal al autovehiculului si dreapta de intersectie a planului median al rotii cu planul caii de rulare. Acesta este pozitiv când partea frontala a rotii este inclinata spre planul median longitudinal al autovehiculului;

convergenta roti (ca lungime) - diferenta dintre lungimea bazei posterioare si cea a bazei anterioare ale trapezului isoscel ale carui vârfuri sunt determinate de extremitatile proiectiilor diametrelor jantelor pe dreapta de intersectie a planului median al rotii cu planul caii de rulare. Convergenta este pozitiva când rotile sunt mai apropiate in fata decât in spate, si negativa in caz contrar.

unghi de inclinare longitudinala a pivotului fuzetei; unghi de fuga - proiectia pe planul median longitudinal al autovehiculului a unghiului ascutit pe care il face cu verticala axa reala sau fictiva a pivotului fuzetei. Acest unghi este pozitiv când partea de sus a axei pivotului este inclinata spre spate;

unghi de bracaj unghiul dintre planul rotii si planul median longitudinal al autovehiculului in viraj.